Hi, my name is Oscar

Inatt hölls 2010 års Oscarsgala och många förväntade sig att James Camerons pocahontassmurfar skulle ta hem det mesta av Hollywoods judeguld under natten, men oj oj oj vad fel många hade. Eftersom de i USA inte har vaknat än så har ingen av mina vanliga källor sammanställt priserna, varför jag var tvungen att göra det själv från den officiella listan. Om min förmåga att räkna ihop saker inte sviker mig så fick Kathryn Bigelows “The Hurt Locker” sex priser och “Avatar” tre stycken. “The Hurt Locker” totalt dominerade och fick hem viktiga kategorier som writing, editing, directing och best picture. Det här lär oss att kvinnor mot förmodan ibland är bra på annat än hushållsarbete. Det lär oss även att folket bakom Oscarsgalan fortsätter att hata mot Quentin Tarantino, vars “Inglorious Basterds” endast drog in en Oscar; best supporting actor (judejägaren). Jag har också lärt mig att knyta mina skosnören idag. Själv alltså, utan att någon behöver hålla fingret på knuten.

Published in: on 08/03/2010 at 11:22  Leave a Comment  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://wtmfd.wordpress.com/2010/03/08/hi-my-name-is-oscar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

