Binary dat hoe!

Jag upptäckte precis att nästa Barbie kommer att vara Computer Engineer Barbie, vilket är hur roligt som helst. Varför jag klockan halv tio en lördag kväll sitter och läser om Barbie? Vi säger att det är eftersom jag är sjuk och inte eftersom jag efter en massa år med höghastighetsinternet har utvecklat konstiga fetisher. Men det här inlägget handlar inte om mig så sluta fråga saker. Nästa Barbie är alltså datoringenjör och har en dator och en tröja fylld med ettor och nollor, samt glasögon och en bluetoothsnäcka vilket visar hur folket bakom Barbie absolut inte stödjer stereotyper och har lika bra koll på ingenjörer som på flygvärdinnor. Personligen tycker jag att Computer Engineer Barbie är en jättebra förebild. Då menar jag inte för små flickor som ska växa upp och bli ingenjörer, utan för tjejer som pluggar till/jobbar som ingenjörer och inte har Barbies former. Skärp er.

Published in: on 13/02/2010 at 21:41  Leave a Comment  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://wtmfd.wordpress.com/2010/02/13/binary-dat-hoe/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

